VRIJDAG 13 SEPTEMBER
09:00 ZAAL OPEN
10.30 – 11.30 ALGEMENE LEDENVERGADERING FTN
(Leden FTN)
11.30 OFFICIËLE OPENING LEE 2019
IT en automatisering zijn niet meer weg te denken uit een modern textielverzorgingsbedrijf. Terecht ook, in de wereld van IT zijn ontzettend veel ontwikkelingen. In dit blok krijgt u een mooi inkijkje in de laatste ontwikkelingen en wat de volgende stap voor u kan zijn.
Léon Wennekes van FTN (Moderator):
Introductie: Mass Customization: vanzelfsprekend de volgende (digitale) stap in het business model van textielservice.
Jacco van Riessen van WSP:
Logistieke ketenintegratie.
Peter van Kessel van ABS Laundry Solutions:
Beheer van linneninventaris en optimaliseren van de omloopsnelheid.
12.30 – 13.30 LUNCH
Op het Laundry Experience Event 2019 zal een draaiende robot te bewonderen zijn: Robin! Daarnaast zullen drie vooraanstaande leveranciers de meest sprekende innovaties van robot technologie in de wasserij aan u presenteren. De focus ligt hier op automatisering van insteken & vouwen van handdoeken evenals ander platgoed. Daarnaast wordt ingezoomd op sorteren & identificeren van textiel.
Peter Wennekes van FTN (Moderator):
Introductie van de ontwikkelingen op gebied van robotica in de wasserij.
Markus Köbel van Laundry Robotics:
720 handdoeken vouwen per uur; is nu realiteit!
Michael Harre van Kannegiesser:
Robotics in professional textile care: the key for cost price leadership.
Mads Andersen van Inwatec:
Robotics, artificial intelligence and 3D cameras is only a matter of time for industrial laundry.
Waarom is data het nieuwe goud? Welke data mining technieken kunt u toepassen om productiviteit te vergroten? Hoe kan data de customer experience optimaliseren? Deze vragen komen aan bod tijdens dit blok inclusief diverse voorbeeld cases van professioneel datamanagement van multinational tot mkb.
Léon Wennekes van FTN (Moderator):
Introductie van de laatste ontwikkelingen over (big) data management in textielservice.
Marien van Bezooijen van Gotli Labs:
Het antwoord waarom alleen productiviteit beoordelen onvoldoende is.
Wijnand ten Broek van Laundry Dashboard:
(Big) data management door de ogen van Laundry Dashboard.
Arjen Bos van Eiffel:
Proces mining, met behulp van data gericht processen verbeteren voor een betere klantbeleving.
Wat betekent online service & E-commerce voor Textielservice en hoe komen hierdoor nieuwe markten bereikbaar? Waarom zijn slimme logistieke oplossingen essentieel voor kostenbesparing en breken deze de weg open naar marktverruiming?
Leon Wennekes van FTN (moderator):
Introductie over E-commerce, smart logistics en de kansen voor marktverruiming; waar liggen de mogelijkheden?
Rijk van der Meulen van de TU Eindhoven:
Case presentatie over smart logistics bij H&S Transport, een gerenommeerd (inter)nationaal transportbedrijf: het verlagen van logistieke kosten door middel van een data gedreven algoritme voor de transportplanning.
In dit blok wordt u meegenomen in de laatste stand van zaken omtrent duurzaamheid in textielverzorging. Wat is de toegevoegde waarde van modern textiel in een circulaire productstroom? Textiel afval: waar maken we ons precies druk om en wat is het totale besparingspotentieel? Welke bijdrage kan u als textielservice bedrijf bieden?
Henk Gooijer van TKT (moderator):
Resultaten van ‘Textiel Recycling’ project en een voorbeeld case uit de Ecotool: draag zichtbaar bij aan de duurzaamheid van uw klanten!
Erik van der Weerd van WeVoTex:
Een presentatie over de ontwikkelingen in de Chemische Recycling.
Jobien Laurijssen van HAVEP:
Circulaire economie niet dromen maar doen. Van post consumer textiel naar workwear.
Gerben Cornelissen van Bandall:
Case presentatie: op weg naar duurzame verpakking van textiel bij vooraanstaande airliners.
U zult in 60 minuten worden meegenomen naar de toekomst van professionele textielverzorging en dus ook uw toekomstig bedrijf. Ruud Veltenaar geeft jaarlijks bijna 300 inspirimenten en ruim 50 colleges per jaar met een gemiddelde beoordeling van 9+ voor inhoud en performance! Een van de meest gevraagde en best beoordeelde sprekers in de markt dus!
- Filosoof, TedX spreker en trendwatcher met een gemiddelde publiekscore van 9.1.
- Met expertise over industrie 4.0, de zorg & duurzaamheid mag u inspiratie alom verwachten!
- Praktijkgerichte visie met een gezonde dosis humor!
-
De finalisten voor de Nederlandse Best Practices Awards zullen ieder in max. 5 minuten vertellen over het eigen bedrijf aan de hand van een pitch presentatie en / of video.
-
Een vakjury zal beoordelen op 5 criteria (zie CINET website) en direct de puntentelling op groot scherm bekend maken.
18.30 – 20.00 WALKING DINER
Tijdens deze demonstratie zult u onder het genot van de borrel een inkijkje krijgen in de laatste functionaliteiten en fashion trends uit de wereld van werkkleding.
-
Zowel persoonlijke beschermingsmiddelen als promotionele beroepskleding.
-
Trends in corporate fashion anno 2019.
-
Nieuwe functionele eigenschappen van werkkleding.
Mogelijk gemaakt door Paul de Jonge van Bierbaum-Proenen
Net als voorgaande jaren hebben diverse FTN-leden het afgelopen jaar enorme inspanningen gedaan om de wereld een beetje duurzamer te maken.
Als kers op de taart zal het bedrijf met de meeste besparing dit jaar de FTN Energieprijs 2019 in ontvangst mogen nemen.
De winnaars van Nederlandse bodem zullen bekend worden gemaakt en de awards in ontvangst nemen.
De winst levert hen een directe plaatsing voor de internationale competitie op en een trip naar Frankfurt (vergoed door de sponsors van CINET’s Global Best Practices Awards).
Reserveer alvast uw hotel!
ZATERDAG 14 SEPTEMBER
09:00 ZAAL OPEN
10.30 – 11.30 ALGEMENE LEDENVERGADERING NETEX
(Leden NETEX)
Disruptie in de wereld van stomerijen; er wordt al lang over gesproken, maar nu is het realiteit. Er zijn enorme ontwikkelingen in Retail, bijvoorbeeld met anti-fast fashion en het bouwen van communities, en deze hebben zichtbaar invloed op de manier waarop Nederland consumeert. De beweging is in gang en dus heeft dit ook impact op de manier waarop u uw (toekomstige) klanten bereikt. Tijdens dit blok wordt u meegenomen in de laatste ontwikkelingen met medewerking van Marco Ophof (Director Sales & Strategy) van Lukkien, een van Nederlands meest gerenommeerde marketingbureaus met 45 jaar ervaring in tal van sectoren waaronder fashion en de stomerij!
Leon Wennekes van NETEX (moderator):
Introductie van de laatste ontwikkelingen van textielverzorging uit binnen- en buitenland
Marco Ophof van Lukkien:
Waarom de wereld van stomerij zich zou moeten ontwikkelen tot een totaaloplossing voor (hygiene) diensten @home
12.15 – 13.00 LUNCH
Peter Wennekes van BOSATEX (moderator)
Niels van Ras van BOSATEX:
- De Bosatex regeling is in 2010 gestart met de uitvoering.
- Tien jaar verder zijn honderden bodemonderzoeken en meer dan vijftig uitgevoerde saneringen verricht.
- Wat hebben we daarvan geleerd? En waar staan we nu, wat moet er nog gebeuren en hoe zorgen we ervoor dat alle gemaakte afspraken ook in de toekomst ingevuld worden?
Met de voorspelling van $100 miljard omzet in Laundry on Demand in 2024 verdient dit onderwerp uiteraard de aandacht. Washa (Denemarken) is een van de meest gerenommeerde Laundry on Demand bedrijven uit Europa en zal een uitgebreide presentatie geven over de ervaringen & inzichten die zij hebben opgedaan sinds de lancering in 2014(!)
Leon Wennekes van NETEX (moderator)
Introductie; hoe kunnen we naar een tipping point toewerken & consumentengewoontes veranderen?
Karim Ben M’Barek van Washa:
Lessons learned in 5 years of trial & error in the laundry on demand space.
Peter Wennekes van NETEX (moderator)
De NETEX 100 jaar campagne is weer een paar maanden verder. De resultaten en ervaringen tijdens de eerste helft van het jaar worden gedeeld over de radio en online campagne en er zijn leuke ervaringen opgedaan door de prijswinnaars en NETEX leden.
Dr. Ir. Henk Gooijer en Joris Kragten MSc van TKT:
In het teken van NETEX 100 jaar zal ook een kostenvergelijking worden gepresenteerd:
Blijft u ook gezellig wekelijks u uitsloven om de was zelf te doen? Of wordt het de hoogste tijd om de was de deur uit te doen bij een professionele textielreiniger? Veel mensen hebben niet in de gaten welke kosten er allemaal al gemaakt worden bij het thuiswassen. De investering in eigen tijd is waarschijnlijk nog wel de grootste factor, maar daarnaast zijn energie, water, onderhoud, wasmiddel en de ruimte belangrijke kostenfactoren. Kortom; alle argumenten op een rij om de klant te overtuigen de was de deur uit te doen!
Leon Wennekes van NETEX (moderator)
Wat gebeurt er in de wereld van fashion? Welke verwachting heeft de modewereld van professionele textielreiniging en hoe zou samenwerking eruit kunnen zien? Zal textielverhuur in retail de next step voor professionele textielverzorging kunnen zijn?
Marcel den Hollander van de Universiteit Delft:
Fashion that goes round and round.
Erick Bouwer van Voyage:
Fashionverhuur in plaats van aankoop: de duurzame toekomst van modern consumeren.
Peter Wennekes van NETEX (moderator)
Voor deze workshop is het gerenommeerde Chinese bedrijf Hanor (3000 franchise shops en 6 miljoen klanten) speciaal voor het Laundry Experience Event uitgenodigd een verhaal te vertellen over het reinigen van complexe artikelen waarin Hanor is gespecialiseerd. Tevens zal Niels Pols namens de u welbekende leveranciers DD&A, alsmede LDL, u uitvoerig informeren over het reinigen van complexe artikelen zoals:
- Leren schoenen en tassen
- Sportschoenen
- Jassen in alle vormen en maten
- Tapijt
- Dekbedden.
Om de totaaloplossing aan uw klanten te bieden is het helemaal niet nodig overal in te specialiseren (bovendien is dat bijna niet te doen). Door middel van sterke samenwerkingsverbanden en goede afspraken met NETEX-leden onderling kan Nederland worden voorzien van een sublieme kwalitatieve dienstverlening voor alle vormen van textiel en aanpalende producten.