Vanmorgen om 10.30 uur opende voorzitter Ruud Meijer de FTN Algemene Ledenvergadering op een bijzondere locatie, namelijk het Laundry Experience Event 2019 bij Waserij Clova in Wommelgem (Belgiƫ).

Naast de gebruikelijke agendapunten stond tijdens deze vergadering vooral het FTN Lobbyplan centraal met als doelstelling: Professionele textielservice voor het voetlicht brengen bij alle relevante partijen binnen onder andere gezondheidszorg, horeca en handel & industrie. Hen de maatschappelijke betekenis van de dagelijkse dienstverlening in textielservice, waarvoor FTN-leden garant staan, laten zien en overtuigen van de meerwaarde ervan.

Kwaliteit, duurzaamheid, service. Enkele kernbegrippen die het verschil maken, ook bij afnemers! Bijvoorbeeld door 24% CO2-reductie en een waterbesparing van 36% per wasbeurt. Het resultaat van jarenlange efficiencyverbeteringen die FTN-leden, mede in het kader van het MJA3-convenant, hebben doorgevoerd. Dit najaar en in 2020 wordt samen met leden verdere uitwerking gegeven aan het plan en zal FTN niet alleen events organiseren, maar hieraan ook actief deelnemen in vele nieuwe, potentieel aantrekkelijke marktsectoren!

De vergadering werd afgesloten met een bijzonder moment. Na de rondvraag werd de vergaderruimte geopend zodat alle bij het Event aanwezige mensen getuige konden zijn van de toekenning van het FTN-erelidmaatschap aan de heer Marc Nieuwland, Algemeen directeur van Newasco. Hierover leest u elders in deze nieuwsbrief meer!